fredag 7 september 2012

Sista sprutan

 
Så var den tagen, den allra allra sista enantonsprutan. Kanske kör jag en ny omgång enanton i framtiden men för denna gång är det i alla fall över.
 
För er som inte vet vad den ska göra så ska den "svälta" ut endometriosen som växer i min mage. Den gör så att man inte längre får ägglossning, mens och hela det köret. Man hamnar i klimakteriet och kroppen stannar som upp. Vi med endometrios ska inte ha mens, för det är mensen som gör att vi blir sjuka. Det låter kanske skönt att vara utan mensen. Men det är inte riktigt så. Biverkningarna är inte roliga att dras med. Man får dels vallningar, hjärtklappning, sömnsvårigheter, ont i benen och mår dåligt psykiskt.
 
Mot vallningarna har jag estradotplåster. Sen har jag även Kalcium- och D-vitamintabletter så skelettet inte tar så hård skada. Mot sömnsvårigheterna äter jag sömntabletter, propavan.
Förhoppningen var att jag skulle få livet åter med denna behandling. Men sådan tur hade jag inte, tyvärr. Trots ett halvår med dessa sprutor har jag inte blivit av med smärtorna. Jag har besökt AVC och gyn flertalet gånger. Men jag kämpar vidare.. en dag så finner jag något som blir ett mirakel för mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar