tisdag 3 april 2012

Tisdag

Plågsamma nätter har vi alla varit med om, jag hade en inatt. Ogha, ett tag gav jag nästan upp och tänkte att det vore lika bra att se på tv eller något. Låg och såg på klockan, tick tack, att den aldrig blev åttanollnoll så jag kunde ringa upp till gyn.

Så kom det magiska klockslaget och inte helt otippat var jag först i kön ;) trevlig sköterska i luren som läste igenom journalen och sa "ja" , "hmm" och "är smärtan intensivare efter operationen, blöder du fortfarande?". Ja på båda frågorna. Hon började prata på om behandling och om högre smärtlindring. Eftersom jag inte är i behov av undersökning så ska antingen läkaren som opererade mig (i mån av tid) eller en annan läkare ringa under dagen.

Så nu äts det frukost bestående av vattenmelon. Lyssnar på Kents senaste låt 999 och solen skiner in genom mitt köksfönster. Jag ska snart påbörja lunchen, får bli köttbullar och potatis idag. Enkelt och lagom svensson. Sen blir det att ta en promenad till jobbet, jobbar 14-21 idag. Få se hur pigg man är efter bara någon timmes sömn inatt.

Om en vecka flyger jag förresten upp till Umeå, ska stanna där i sex dagar. Det blev inte tåg denna gången, att resa med tåg från Herrljunga till Umeå är lite som att drabbas av jetlag. Man sover inte på hela natten och när man kommer fram till Umeå somnar man vid 10-tiden för att sedan vakna sent på eftermiddagen. Sen är det kört att vända tillbaka dygnet eftersom man ska ta tåget söderut snart igen. Så flyg, det får kosta lite extra helt enkelt.

Det ska bli riktigt trevligt och skönt. Träffa fina människor, slippa kraven och stressen. Jag är i verkligt behov av att landa i en miljö jag känner till med ändå som är som ett andrum. Ska dessutom bli skönt med semester en vecka, för även om jag varit sjukskriven större delen av mars så är jag långt ifrån utvilad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar