onsdag 20 februari 2013

Fötterna på bordet en natt

Tänk så mycket vackert det finns därute som man lätt missar om man inte öppnar sina ögon och verkligen ser sig omkring. Idag höll jag på att gå miste om den underbara synen av snöfri gräsmatta, knoppar på träden och fåglar i skyn.

Dessutom körde jag bil med solglasögon på min näsa. Jag spelade Broder Daniel högt och körde fram på R40 med ett leende på mina läppar. I Borås var det dock snö på marken men då var min energi såpass väl påfylld att det inte spelade någon som helst roll.

Okomplicerad värld.



 Underbar låt. Jag minns hur jag förr satt och rabblade texten i mitt huvud om och om igen. När jag sedan stod framför scenen och Broder Daniel spelade låten visste jag att det var en stund i livet jag aldrig skulle glömma bort.

Lite rolig information var att jag, då de spelade på Hultsfred, hamnade vid ett tält med en massa andra BD-fans. Det var mitti natten och jag hade en vinflaska under armen och var bara klädd i bikini och shorts. Det var varmt och en underbar sommarnatt. Vi satt och sjöng just denna låt och laddade något grymt inför morgondagens spelning. Jag träffade såklart aldrig folket igen, men tänk så lite som får okända att få roligt tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar