onsdag 20 februari 2013

Svar på fråga

Älskar kommentarer och frågor, ska besvara så gott det går :)

Ida:
Har inte hormonerna hjälpt dig alls, eller varför valde du att sluta med dem?

Svar:
Det är allt bra underligt det där. När jag slutade med min enantonbehandling sa läkaren att det kunde ta sex månader tills kroppen återhämtat sig från att ha varit i klimakteriet. Men min kropp blev "normal" nästan omgående. Jag satte då in hormonspiral Mirena för att behandla med, men jag hade för mycket ägglossning trots spiralen och sattes då in Cerazette, ett mini-ppiller att kombinera med. Detta trots så fick jag ägglossning. Läkaren diskuterade då att sätta in mer hormoner, men det känns inte alls bra.

Även om det inte är bra att gå obehandlad och få blödningar (som är det som göder endometriosen) går jag nu helt utan behandling och mår som allra bäst av det. Smärtorna är till och med mindre så frågan är om jag någonsin vill gå på behandling igen.

Att välja bort behandling beror dock på andra saker. Ett beslut jag inte tagit ensam.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar