tisdag 19 mars 2013

En vecka senare

För exakt en vecka sedan låg jag i rum 1 i säng 1 på Sahlgrenska avdelning 67. Operationen gick jättebra, återkommer med en liten berättelse i dagarna. Kanske ikväll. Just nu njuter jag av sista dagen av sjukskrivningen trots att jag har ont och fått äta de där pillren igen.

I fredags var jag ändå på en underbar spelning tillsammans med mina tjejer. Vi såg på Stiftelsen och de var jättebra. Jg mådde jättebra också. Det enda som hände som kunde bli dumt för min nyopererade mage var att ett gäng tjejer började slåss våldsamt precis bredvid oss. Lite rädd blev jag att få en smäll men det gick bra som tur var.

Stiftelsen var dessutom milstolpen. Vi har sagt att vi alla ska må bra då de spelar och det gjorde vi alla, bortsett från att vi inte läkt helt från våra operationer. Men vi var där och det betyder allt.

Svårt att förklara för andra som inte lever i nuet så som vi gör. För oss är det dag för dag som gäller. Igår mådde jag kanon och idag har jag tvingats äta alla starka mediciner jag har hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar